Search

de online dierenapotheek

Privacy Policy

Gegevensbeheer en privacy
Petcure respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verstrekt vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Petcure zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

Petcure gebruikt persoonlijke gegevens om de volgende diensten te leveren:
Uw persoonsgegevens worden opgenomen in het klantenbestand. Uw gegevens worden gebruikt voor de beoordeling, het aangaan en de uitvoering van de leveringsovereenkomst en het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie, waaronder inbegrepen het gericht uitvoeren van marketingactiviteiten door Petcure of door ons zorgvuldig geselecteerde derden, invordering van verschuldigde bedragen, fraudebestrijding en het voldoen aan wettelijke verplichtingen. Petcure verstrekt geen gegevens aan derden waardoor uw privacy in het geding komt.

Cookiebeleid
De Nederlandse Telecomwet schrijft sinds 5 juni 2012 voor dat de gebruiker van websites toestemming moet verlenen voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Een cookie is een bestandje met een tekenreeks dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd en waarmee uw computer bij een volgend bezoek wordt herkend. Petcure zoekt permanent naar meer gebruikersvriendelijke manieren om onze websites te laten functioneren, cookies helpen hierbij. Bij uw bezoek aan onze websites wordt u gevraagd akkoord te gaan met gebruik van cookies door en via de Petcure websites.
1. - De redenen (juridische gronden) voor het gebruik van uw gegevens
We hebben gegevens van u nodig vanwege afspraken die we met u maken.
Dit is het geval bij:
  Bestellen.
  Bezorging
  Retouren
  Contact met de klantenservice
Zakelijk verkopen

Daarnaast kunnen we de gegevens gebruiken om een optimale en persoonlijke service te verlenen (gerechtvaardigd belang).
Dit geldt voor:
  Reviews & klanttevredenheidsonderzoek.
  Contact met de klantenservice
  Bezoek van onze website
  Contact met de klantenservice
Account
Social media
Nieuwsbrief & e-mail
  Acties

Tenslotte kunnen we ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld in geval van fraude.
2. - Toegang tot uw gegevens
We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening.
Het betreft dan deze partijen: logistieke, bezorgpartners, leveranciers, productondersteuning, betaalpartners,IT-dienstverleners en onze accountant voor de administratie. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot de gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens ons. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.
3. - Locatie gegevens opslag
We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Uw gegevens worden altijd opgeslagen binnen de Europese Unie.
4. - Bewaartermijn gegevens
We bewaren en gebruiken uw gegevens nooit langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of gebruiken we uw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van uw bestelling.

We houden bepaalde termijnen aan, waarna we de gegevens verwijderen.
  Wettelijk moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
  Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 120 dagen.
  Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar
  Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren zolang dit noodzakelijk is.
 


     
5. - Uw rechten
U heeft controle over uw eigen gegevens. U kunt altijd inzage krijgen in uw gegevens en daarvan ook een kopie ontvangen. Daarnaast verwijderen of wijzigen wij uw gegevens op uw verzoek. U kunt dit zelf doen in uw account.
Natuurlijk kunt u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens door ons een email te sturen.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is eenvoudig. Dat doet u via de link onderaan de nieuwsbrief zelf of u zet het uit in uw account.
Wij moeten altijd vooraf uw identiteit vaststellen. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen.
6. - Verantwoordelijkheid voor uw gegevens
  Four Points BV handelend onder de naam : Petcure
  Baronielaan 92
4818 RC Breda
  Telefoonnummer: 0031(0) 854 891 880 (maandag t/m vrijdag 09.00-17.00 uur)
  E-mailadres: info@four-points.nl
  KVK nummer: 20030513
  BTW-identificatienummer: NL 0078.35.310 B01
   
7. - Vragen
Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met onze klantenservice :support@petcure.nl