de online dierenapotheek

Home > Service > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

1. Betalen
U kunt op de volgende manieren betalen:
 
                   
 
 
               
 
Alle online betalingen verlopen via Mollie en Paypal. Via deze betaalplatforms worden betalingen veilig en correct verwerkt.

U kunt ook kiezen voor een bankoverschrijving. In dat geval ontvangt u de betalingsgegevens in de orderbevestiging.
 
Vooruitbetaling: Als u voor de vooruitbetalingsmethode kiest, zullen wij u onze bankgegevens in een aparte e-mail sturen en de goederen na ontvangst van de betaling virj geven. Houd er rekening mee dat betalingstransacties tussen banken doorgaans iets langer duren
 
Creditcard: Wanneer u uw bestelling plaatst, geeft u uw creditcardgegevens op. Na uw legitimatie als wettige kaarthouder, wordt de betalingstransactie automatisch uitgevoerd en wordt uw kaart belast.
 
PayPal: Tijdens het bestelproces wordt u doorgestuurd naar de website van de online provider PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te kunnen betalen, moet u zich daar registreren of u eerst registreren, legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Na het plaatsen van de bestelling in de winkel, vragen we PayPal om de betalingstransactie te starten. De betalingstransactie wordt direct daarna automatisch door PayPal uitgevoerd. Tijdens het bestelproces krijgt u meer informatie.
 
Giropay: Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, wordt u doorgestuurd naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via Giropay te kunnen betalen, moet u een bankrekening hebben die is geactiveerd voor internetbankieren, u dienovereenkomstig te identificeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Tijdens het bestelproces krijgt u meer informatie. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd en uw rekening wordt gedebiteerd..
 
Sofort: Na het plaatsen van de bestelling wordt u doorgestuurd naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via Sofort te kunnen betalen, moet u een bankrekening hebben die is geactiveerd voor internetbankieren, u dienovereenkomstig te identificeren en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Tijdens het bestelproces krijgt u meer informatie. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd en uw rekening wordt gedebiteerd.
 
Koop op rekening via Klarna: In samenwerking met Klarna AB (www.klarna.nl), Sveavägen 46, Stockholm, Zweden, bieden wij u koop op rekening aan als betalingsmogelijkheid. Houd er rekening mee dat Klarna-facturen alleen beschikbaar zijn voor consumenten en dat u in elk geval aan Klarna moet betalen. Bij koop op rekening via Klarna krijgt u altijd eerst de goederen en heeft u altijd een betalingstermijn van 14 dagen. De volledige voorwaarden voor aankoop op rekening vindt u hier. Er zijn bijkomende kosten van 1,95 euro.
 
2. Verzenden

Zelf afhalen: U heeft de mogelijkheid om af te halen bij Active Ants Fulfilment, Borchwerf 5, 4704 RG Roosendaal, Nederland tijdens de volgende kantooruren: maandag t / m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.

U kunt ook uw eigen vervoer regelen via pick & return.

Als u de bestelling zelf afhaalt of u eigen vervoerder stuurt, krijgt u bericht wanneer de bestelling klaar staat. Dit is meestal de volgende werkdag.

Verzending via Ship2me™: Naast zelf afhalen is het (indien gewenst) ook mogelijk om bezorging door onze partner; Ship2me™ te laten regelen. De verzendmethoden die Ship2me aanbiedt (DHL, GLS, etc.) en de leveringsvoorwaarden vindt u in onderstaande tabel en voordat u de bestelling afrondt.

Als u op werkdagen voor 20:00 uur bestelt en direct via Mollie of PayPal online betaalt, wordt de verzending van de bestelling meestal nog dezelfde dag door Ship2me geregeld. Zodra uw bestelling is verwerkt, ontvangt u een e-mail met een pakketnummer zodat u uw zending kunt volgen.

Meestal wordt de bestelling binnen 1-2 werkdagen geleverd.

LandKoerierBrievenbus
Belgie€3.95NA
Czech Republic€6.50NA
Denmark€6.50NA
Deutschland€3.95NA
France€6.50NA
Ireland€8.50NA
Luxembourg€6.50NA
Nederland€3.95NA
Osterreich€4.95NA


3. Levertijd
Als u de bestelling zelf afhaalt of uw eigen vervoerder stuurt, krijgt u een melding wanneer de bestelling is klaar staat. Dit is meestal de volgende werkdag.

Bestellingen die namens u door Ship2me™ worden verzonden en direct worden betaald met behulp van de beschikbare online betaalmethoden, worden (op een werkdag) onmiddellijk verzonden.

Ship2me zal u per e-mail informeren wanneer de bestelling is verwerkt en het magazijn heeft verlaten. Meestal wordt uw bestelling binnen 1 of 2 dagen op uw leveradres afgeleverd. U ontvangt een pakketnummer zodat u uw zending kunt volgen.

Wij vragen onze verkopers om alle verkoopartikelen bij Active Ants Fulfilment op te slaan zodat alles uit voorraad geleverd kan worden. Helaas kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet leverbaar is. Uiteraard kunt u dit artikel wel bestellen, maar de levertijd zal dan iets langer zijn.

De betreffende levertijd wordt direct onder de prijsinformatie op de productpagina weergegeven. Bijvoorbeeld:

Op voorraad: Levering in ongeveer 1-2 werkdagen: de verkoper verbindt zich ertoe de bestelling onmiddellijk vrij te geven. U kunt dus rekenen op een levertijd van 1-2 werkdagen (afhankelijk van de pakketdienst).

Levertijd 2 tot 3 dagen: Levering in ca. 3-4 werkdagen: U ontvangt uw levering tussen de 3-4 werkdagen (afhankelijk van de pakketdienst)..

Bij de berekening van de respectievelijke werkdagen tellen altijd de vakantiedagen op de verstigingsplaats van de verkoper.

Attentie: De levertijd naar Duitsland en België kan tot 3 werkdagen langer duren dan aangegeven; In alle andere bezorglanden kan dit tot 7 werkdagen langer duren.

Bij vooruitbetaling gelden de levertijden vanaf ontvangst van betaling. We zullen dit per e-mail bevestigen. Na de overboeking van uw rekening duurt het meestal 2 werkdagen (gebruikelijke banktermijn) voordat het geld op de Petcure-rekening staat en de goederen voor verzending zijn vrijgegeven. Ook bij de duur van de levertijd dient met deze termijn rekening te worden gehouden.

Mochten we een probleem tegenkomen, dan zullen we u hiervan onmiddellijk per e-mail op de hoogte stellen.
4. Retouren

Als u een artikel om welke reden dan ook niet wenst te behouden, kunt u het binnen veertien (14) kalenderdagen na levering aan Petcure retourneren. In dat geval zijn de kosten voor een retourzending voor rekening van de klant. Kijk hiervoor ook bij herroeping.

Het product dient ongeopend, ongebruikt, onbeschadigd en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking en onbeschadigd te zijn. Producten waarbij hygiëne een rol speelt, kunnen niet worden teruggenomen.

We vragen u om ons een e-mail te sturen (info@petcure.shop) en/of het modelformulier voor herroeping te gebruiken zodat we u instructies kunnen geven voor het retourneren.

In het geval dat u een beschadigd pakket heeft ontvangen en de goederen door de schade niet meer kunnen worden gebruikt, maak dan een foto van de omdoos en de goederen zelf en stuur ons deze foto's per e-mail. Wij lossen dit zo snel mogelijk met u op.

Wij raden u aan de geleverde goederen direct na levering te controleren en eventuele gebreken binnen 2 dagen na ontvangst te melden.

We accepteren alleen retouren van artikelen die zijn gekocht via het Petcure-platform.



5. Ruilen
Ruilen is helaas niet mogelijk.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een verkeerd artikel besteld heeft. In dat geval volgt u de retourinstructies. Zodra de retourzending ontvangen is wordt het betaalde bedrag teruggestort op uw rekening.

Voor het juiste product plaatst u gewoon direct een nieuwe bestelling. Op deze manier heeft u het juiste product het snelste in huis.

6. Vervaldata
We vragen onze verkopers altijd om de beste houdbaarheidsdata aan te bieden. Als u bijvoorbeeld een jaarlijkse voorraad wilt kopen, raden we u aan ons een e-mail te sturen zodat we kunnen achterhalen welke houdbaarheidsdatum momenteel wordt verzonden.

7. Factuur aanvragen
Er wordt geen factuur meegestuurd met de bestelling. Wanneer u toch een factuur nodig heeft kunt u deze aanvragen via de contactpagina.
Vermeld altijd het bestelnummer.

U ontvangt de factuur in pdf-formaat. Wanneer u meerdere artikelen heeft besteld kan de factuur meerdere pagina's omvatten omdat iedere verkoper op het Petcure platform apart factureert.

8. Verkopen via Petcure
Petcure biedt verkopers in de veterinaire sector een extra mogelijkheid producten online aan te bieden. Via het gespecialiseerde Petcure platform bereikt u in no time miljoenen klanten in meer dan 5 landen binnen Europa.

De Petcure marktplaats is beschikbaar in meerdere talen en valuta waardoor verkoop veel eenvoudiger wordt dan bijv. zelf een website opzetten en beheren. Er zijn geen opstartkosten!

Verkoopt u dierenarts gerelateerde producten? Dan is Petcure waarschijnlijk iets voor u!

Wij zijn altijd op zoek naar interessante producten om ons gespecialiseerde assortiment uit te breiden. Stuur ons een email en vermeld duidelijk dat het gaat om verkopen via het Petcure platform.

Klik hier om direct naar het formulier te gaan.
9. Zakelijke aanvragen
Wilt u een grotere inkoop doen omdat u een bedrijf of stichting heeft op veterinair gebied, stuur ons dan een bericht met uw gegevens en de verwachte aankoop. Wij doen u dan een passend voorstel.

Klik hier, om direct naar het formulier te gaan.

EU-bedrijven met een Europees btw-nummer voor grensoverschrijdende transacties (uitgezonderd Nederlandse bedrijven) kunnen dit zelf aangeven tijdens het bestelproces zodat er geen btw wordt berekend.

Attentie: Alle btw-nummers worden door ons gecontroleerd!
U kunt dit ook zelf controleren via: het systeem voor het uitwisselen van btw-gegevens.

Als uw btw-nummer niet kan worden gevalideerd, zullen we u vragen het btw-bedrag over te maken voordat uw bestelling vrijgegeven kan worden.

Hulp

Het antwoord op je vraag niet gevonden? Stel je vraag via ons contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Nb.: Het is druk bij de koeriersdiensten vanwege het grote aantal online bestellingen en onderbezetting. Hierdoor ontstaan vertragingen. Houd track en trace in de gaten en alleen als levering langer duurt dan 10 werkdagen kunnen wij een navraag doen bij de betreffende koeriersdienst.
 


Petcure is telefonisch te bereiken op +31(0) 850 876 749 (maandag t/m vrijdag 09.00-17.00 uur)